Det här händer ju inte



Jag sitter alldeles själv i soffan i tv-rummet framför elden som sprakar klockan halvnio en lördagsmorgon. Kan inte komma ihåg när det hände senast. Jag har dock varit uppe ett tag då Hans stack iväg vid sex och sen hann jag bara somna så ringde bemanningen och väckte mig och Alice. Vi smög då ner på undervåningen för att inte Nellie skulle vakna också, då det blev en sen kväll för henne igår. För en liten stund sedan blev Alice trött igen så jag gick upp och la henne och Nellie sover fortfarande som en stock så nu passar jag på att bara njuta av lugnet innan det är full fart igen.

Igår hade vi besök av bästa Jerry, därav den sena kvällen för Nellie, och vi umgicks, åt god mat, tittade på film, byggde pussel och bara hade det bra fram till nio på kvällen. Då drog sig Jerry hemåt igen och vi plockade ihop här och gjorde kväller en stund senare. Det var en himla mysig och rolig eftermiddag och kväll och vi ser fram emot nästa gång!

Idag blir det en lugn hemmadag och ikväll ska jag jobba från 18.00 till 08.00 imorgon bitti. Kan inte påstå att jag ser fram emot det. Känner inte för att jobba längre, vill helst bara vara hemma nu och jag vill absolut inte vara borta hemifrån på nätterna. Men då Alice tidigast kan börja dagis om drygt 5 månader så har jag ett tag på mig att vara hemma och njuta. :) Sen får vi se var jag hamnar, kan ju ändå inte gå tillbaka och jobba 24-timmarspass så det absolut bästa vore att hitta ett nytt jobb. Vet dock inte vad det skulle vara isf..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0