Favoriseringar



Ja det är vad jag sitter och funderar på nu på kvällen. Jag hoppas för allt i världen att jag inte kommer favorisera någon av mina småtjejer när dom blir äldre och vet vad det handlar om. För jag har själv varit med om fel sida av favorisering när jag var yngre och det är inget jag vill att mina barn ska få uppleva. Känslan av att inte riktigt vara lika bra som andra, inte lika omtyckt eller lika mycket värd. Känslor som är svåra att förstå och hantera när man är liten. Det är fortfarande likadant men man blev äldre och van och sen vuxen och slutade bry sig. Och tur är väl det.. :)

Men nog sved det alltid när man var yngre och ens halv-och extrasyskon alltid fick fler, finare och dyrare presenter till födelsedagar och jul och när de fick massor med godis när föräldrarna varit på kryssning medan vi fick en varsin påse. Men det som var jobbigast var när de åkte utomlands med de barnen och lovade att nästa gång åker vi med er...när nästa gång kom och man svagt hoppades på att få åka, ja inte var det vi som fick åka den gången heller, jag är nu snart 29 och har fortfarande inte sett till någon utlandsresa.

Så jag kommer verkligen göra allt för att det aldrig kommer bli så för våra små gotjejer. Även om det av någon anledning inte skulle hålla mellan Hans och mig framöver så ska dom ändå vara det allra viktigaste och alltid komma först. Dom ska aldrig behöva fundera över om mamma eller pappa tycker mer om andra barn än om dom...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0