Skaparkraft

Jag har haft en enorm svacka i min vilja att skapa något. Jag, som alltid haft åtminstone någon liten idé om ett fotoprojekt man skulle kunna genomföra eller en utställning man skulle kunna ha, har varit helt tom. Jockes bilder där skaparkraften rinner ur en har bara passat för bra in på mig.. Visserligen väldigt snygga bilder som jag mer än gärna vill ha men vill helst inte att dom passar in på hur jag känner. Undrar om det är någon överhuvudtaget som hänger med på vad jag menar just nu? Men det spelar egentligen ingen roll, huvudsaken är att jag förstår och att jag får skriva av mig lite..

Men det härliga nu är att det har kommit tillbaka! Viljan, orken, lusten..allt som behövs för att man ska kunna göra något möjligt. Jag har iordningställt en mapp, för en möjlig framtida fotoutställning, där jag lägger mina få utvalda och givetvis färdigredigerade bilder. Och jag har en vision om hur denna bildserie kommer se ut när det är klar och det känns bra, så himla bra faktiskt! Den enda ledtråd jag tänker ge nu till dom få som kanske läser denna blogg är att det kommer vara svartvita bilder och namnet kommer nog ha en antydan av blått.. =)



En av mina favoritbilder från en tidigare utställning



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0