Lite smått kaos


Var till Gävle igår och dagen började i kaos. Vi skulle vara på Hund-& Kattpraktiken senaste 8.00 med lille Zeke, så jag skulle hämta Anna, Micke och Zaga tio i sju, åka och tanka och efter det vidare till Gävle. Låter ju enkelt och det borde det varit men allt gick fel...=)

Började med att det var 14 grader kallt när jag vaknade så bilen var tvungen att varmköras ett bra tag innan jag kunde sätta någon liten Nellie i den. Hans hjälpte mig att packa in allt i bilen och när den var tillräckligt varm for jag för att hämta Anna och Micke. Vägen dit var rena skridskobanan så det var bredställ genom varenda korsning och ett evigt spinnande på däcken som inte ville få fäste men fram kom vi..försenade såklart! Sen blev det bråttom in till stan för att tanka och då blir det riktigt illa. Först hamnar vi bakom nån jäkla tomte som kör 70 på 90-väg och inte kom vi om så där fick vi ligga hela vägen till stan. Väl i stan så är det kö där vi ska tanka men vi ställer oss så fint bakom en bil tills det blir våran tur, det är bara det att när jag hoppar ur så märker jag att jag står på fel sida! *hahaha* Jag vet inte hur många gånger jag tankat den där bilen och jag har aldrig ställt mig på fel sida nångång men nu var det uppenbarligen tillfälle för det. Så in i bilen igen och köra runt till andra sidan, hoppa ur, tanka och sen iväg igen...nu mot Gävle. Den resan gick som tur var bra men p.g.a allt strul tidigare så blev vi försenade och kom fram tolv minuter över åtta. Jag och Anna sprang in med Zeke (vi fick inte skäll för att vi var sena), han fick sin lugnande spruta och sen fick vi lämna honom där, vilket alltid känns lika jobbigt.

Efter det blev i alla fall dagen bättre. Första anhalt Valbo där vi tog en promenad med Zaga, det var fortfarande lika kallt så det blev en kortis och sen kurade vi in oss i bilen igen och väntade på att restaurangen på IKEA skulle öppna så vi kunde äta frukost. Efter det avverkade vi hela IKEA, hade ju presentkort att göra av med.. ;-) Slängde även bort några kronor inne på Valbo Köpcentrum. Sedan var vi hunriga igen..*haha*

     

  

Så andra anhalten blev tillbaka till Gävle för att äta thaibuffé, det var nästan läskigt gott! Dom hade sushi också så nu har jag testat det, det var varken gott eller äckligt. Inget jag skulle äta om jag vill bli mätt iaf. Nellie gillade också thai förrestem då hon fick smaka räkchips, det var inte illa.. =) Efter maten tog vi en sväng runt Gävle och kollade i lite affärer men sen var vi helt slut alltihop så då tog vi oss tillbaka till bilen, åkte och hämtade Zeke och sen åkte vi hem.

Ingreppet på Zeke hade gått jättebra och nu måste han inte tillbaka på något mer besök såvida det inte skulle bli något annat längre fram. Och jag hoppas verkligen inte att det blir nåt mera, det blir dyrt med alla veterinärbesök trots att vi har försäkring. Förresten..en rolig sak som hände när jag hämtade Zeke var att tjejen som lämnade ut honom har jag gått på gymnasiet med, världen är bra liten.. =)

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0