Ladders


Idag har jag och Nellie varit på Öppna förskolan för det var avslutning med föräldragruppen. Det var roligt! Nellie som inte vet vad ordet blyg betyder klättrade på leksaker, möbler, barn, föräldrar och fröknar.. det fanns ingen hejd! =) Vid fikat började hon lugna sig lite och när vi sen skulle till att åka var hon helt slut, så efter att vi hämtat upp Zeke hos mormor min så åkte vi raka spåret hem och Nellie slocknade direkt när hon fick komma ner i sängen. Efter det har vi haft en lugn kväll då ingen av oss orkat med en massa bus och stök..


Jag har börjat spela lite poker igen, hade nästan glömt bort vad roligt det kan vara. Det började med att det ringde en tjej förra helgen och ville ställa tre frågor till mig och visst fick hon det. Och när jag snällt svarat på frågorna sa hon att som tack för svaren skulle jag få 10 dollar insatt på mitt pokerkonto hos dom.. Tackar tackar! =)

Jag visste först inte riktigt vad jag skulle göra med dessa pengar. Spelade lite vanlig poker men det gick väl sådär och jag fastnade inte riktigt. Gick över till några turboturneringar där det gick helt okay och jag vann några dollar, men det var också allt man kunde vinna då det var väldigt små turneringar. Sen kom jag på det..Ladders! Jag och brorsan brukade spela det förut och det var riktigt roligt! =) Det är ett steg-spel, man börjar på steg 1 och det är först när man kommer till steg 4 som man kan vinna pengar (det finns andra stegar också men där jag spelar är det 4 steg). Jag har nu spelat steg 1 & 2 två gånger och vunnit alla och i och med det så kan jag spela steg 3 två gånger. Jag hoppas det kommer gå lika bra där också så jag kommer till steg 4 och får en chans att vinna 500 dollar!

Så ikväll ska jag göra mitt bästa! Min bror har ju lärt upp mig bra så jag är inte helt borta vid poker bordet.. ;-) Och jag har ju hur som helst inte förlorat något om det skulle gå illa eftersom pengarna jag fick från början var gratis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0