Växlande vecka



Nu har det inte uppdaterats på ett tag här men det beror på att vi varit sjuka.. magsjuka och sedan, som om det inte räckte, kom förkylningen också. Men jag försöker väl dra veckan som gått lite kvickt.. =)


Onsdag: Dan började bra, vi var och handlade och bakade och hade det mysigt. Sen kom kvällen och Nellie åkte på magsjuka.. Den kvällen och natten var ingen höjdare! Men som tur var gick det över relativt fort, efter x antal pyjamas- och sängbyten.

   

Torsdag: Nellie var på topp igen, glad och lekte som vanligt. Jag fyllde år så vi fick lite främmande, dock kom inte alla eftersom fler i vår familj var sjuk. Men eftersom firandet slutade tidigt så drog jag och syster iväg och tränade. Äntligen kom vi iväg! Gud vad jobbigt det var, men fruktansvärt roligt också. Vi började lite lätt med boxercise! ;-)

 

 Fredag: Resten av familjen kom och firade mig så det blev tårta, fika och presenter! =) Så kom kvällen och jag åkte på magsjuka..sen kom natten och Hans åkte på magsjuka.. Det var bland det värsta jag varit med om på väldigt länge. Jag kan helt ärligt säga att jag hellre föder barn igen än åker på samma magsjuka. Usch!

Lördag & söndag: Som tur är så har man en snäll morbror som kom och hämtade Zeke på lördag morgon så han fick komma ut, sen fick han stanna där till söndan. Själv låg vi mest nerbäddade hela helgen och försökte få i oss vätska och tillslut nånting ätbart. Nellie var förkyld och krasslig hon med så hon sov väldigt mycket dom dagarna och det var ju tur i oturen för jag förstår inte hur vi skulle ha lyckats ta hand om henne annars..


Det var förra veckan det. Nu mår vi helt okey igen, man får fortfarande lite ont i magen till och från och det är svårt att äta men i övrigt så knallar det på. Jag har försökt hålla igång med långa promenader eftersom det inte blev någon träning vare sig i söndags eller tisdags. Hoppas verkligen att vi är så pass krya att vi kan träna imorron. Det är ju meningen att vi ska hålla igång och träna tisdag, torsdag och söndag nu så man kommer i form nångång! Boxercise, aerobics och pilates borde väl göra susen! =)

Och idag har jag, Nellie, Anna och Micke varit på shoppingrunda till Hudiksvall. Det var himla skojigt! Vi började med att köpa en ny bilstol till Nellie då den förra började bli för liten och sen tog vi resten av staden. Jag hittade två jeans och två linnen på rea, helt sjukt billigt! Jeansen kostade 79:- och 99:- och de två linnena tillsammans kostade 29:- Så nu har jag börjat fylla upp garderoben med nya kläder inför våren. Vi avslutade dagen med fika på Jambo, man kan ju inte åka till Hudik utan att gå dit, sååååååå jäkla gött! =)

 

♥ Grimasernas mästare ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0