Dröm



♥ Hade en så verklig dröm inatt..fast ändå på många sätt så overklig ♥

Drömmen i stora drag: Jag drömde om mig själv men det var inte nutid utan det var cirka 5-6 år framåt i tiden. Jag hade köpt huset i Hög som min pappa och hans tjej hade när vi var yngre. Jag var ensam, alltså jag hade ingen sambo eller liknande, men Nellie var med och av någon anledning alla andra som brukade vara där i huset när jag förut spenderade min tid där. Allt var nästan som vanligt, huset var kanonfint, det var sommar, alla var på bra humör, vi hade roligt och jag hade en beundrare.. *haha* Så drömmen i sig var ju inte sååå konstig.

Men nu till de overkliga delarna.
För det första huset, det finns inte en chans på miljonen att jag någon gång skulle ha råd att köpa det. Det är säkert fyra gånger så stort som huset jag bor i nu och vad jag har förstått så har de nuvarande ägarna renoverat upp hela huset totalt. Det är ett gammalt hus, två våningar och väldigt högt i tak. När jag var hos min pappa med mina syskon så var vi som mest 10 personer i huset och ändå kunde vi tappa bort varann ett bra tag. Största rummet på övervåningen var enormt, jag var iofs ganska ung då så jag kan ha föstorat det då jag inte varit inne i huset på massor med år. Men på ena kortsidan av rummet fanns en scen av något slag och i ena hörnet hade vi en skateboardramp. Det är så svårt att få fram hur stort det verkligen var och hur roligt vi hade där. Men egentligen räcker det väl med att säga att vi hade en skateboardramp inomhus och hade kunnat ha minst två till i samma rum!

Sen nästa overkliga sak. Varför skulle jag, Nellie, Anna, Anders, Amanda, Natalie, Elina, Adam, Jonatan, pappa och Gudrun umgås hemma hos mig utan att en enda av oss hade med sig pojkvän, flickvän, sambo, fästmö eller fästman? Nästan alla av oss är ju upptagna nu så varför skulle alla vara ensamma då? Sen kan jag inte ens minnas senast vi träffades allihop och det var långt innan Nellie föddes så hon har aldrig varit med när det varit alla vi. Det är liksom väldigt ologiskt att vi skulle träffas och, som i min dröm, sitta och titta på film tillsammans. Men i drömmen var det väldigt trevligt måste jag säga.. =)

Och drömmen fick mig att sakna Hög...speciellt ställe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0