Bakdags


Igår bakade jag och Nellie sockerkaka och chokladmuffins, mumsigt värre! Även smeten, jag kan ju aldrig baka något utan att smaka på smeten eller degen..*haha* Och det tog även Nellie efter som också ville ha så hon fick en liiiiiten klick på en sked att smaka på och sen satt hon och tissade på skeden långt efter att det inte fanns något kvar på den.. =) Baket blev lyckat i alla fall så nästa gång vi får främmande har vi något att bjuda på... ;-)  

     

Efteråt blev det bad, vilket aldrig är tråkigt, då kom även pappa Hans hem så Nellie sken som en sol och slängde sig ur vattnet för att komma till honom, hon är enormt pappakär lillan! =)

     

Fortsatte med bakandet idag med men då gjorde vi matbröd istället, vilket också är gott. Speciellt när det är nygjort och ljummet så smöret smälter på smörgåsen.. =) Yum! Men nu ska jag kila ner och fixa lite med maten, vi ska äta tacos ikväll! Smaskens!


Kommentarer
Postat av: Theres

Oh, vilken uppmuntrande läsning. Jag fnissade genom hela. Nelli - den pappatokiga sockerbagaren från Sandarne. =) Och jättekul med bilder på henne.

2009-01-31 @ 13:23:25
URL: http://thedah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0