2009


Så var jul och nyår över.. Massa mat, massa klappar, massa åkande, massa folk och massa hundar. Men det har varit roligt, speciellt hos mamma där vi återinförde tomten på julafton, vilket medförde massor med skratt! =) Man fick en hel hög med God Jul-sms och bra många på nyår med, många vanliga och några lite mer originella.. =) De flesta tar emot sina klappar utan gnäll, en del bara klagar över att man inte skulle ge dom nånting. Skickade flera julkort, fick få.  Men det var väldigt roligt att det blev en fin vit jul för ovanlighetens skull!



                                          Jag tog tid den här gången.. det tog en kvart!
                                                   Vissa kommer förstå, andra inte..




Så vad har man då för förväntningar på år 2009? Ja jag har ingen aning! Allting är helt öppet då jag inte har nånting inplanerat överhuvudtaget, jag får ta dagen som den kommer och hoppas på att det kommer bli ett helt suveränt år! =) Däremot så finns det ju saker som jag väldigt gärna skulle vilja göra..men det beror ju lite på om tiden, pengarna, orken och lusten kommer finnas, för det är ju bara att inse att jag är en väldigt slö och bekväm människa av mig så jag kan tappa lusten lätt om det krånglar för mycket.. ;oP 

Men jag kan ju iaf lägga upp den lilla "vilja göra-listan" här så får dom som är intresserad läsa:

¤ Spara ut håret lite och få till nån bra frisyr
¤ Köpa mc-kläder så jag kan åka med på lite turer
¤ Börja med mitt eget MC-kort
¤ Söka stipendier för foto
¤ Få huset helt klart invändigt
¤ Få ihop tillräckligt med bra bilder för en fotoutställning
¤ Åka ner till västkusten till sommarn
¤ Börja träna på något vis så man blir lite mer slimmad
¤ Gärna gå ner 1,8 kg till
¤ Skaffa en helt ny garderob
¤ Investera i en riktigt bra scanner och fotoskrivare
¤ Hinna spendera mera tid i sommarstugan

Det var lite av allt jag skulle vilja göra, sen om man kommer lyckas eller inte är ju en helt annan sak. Och eftersom vi pratat om att skaffa en till liten tetting så kan ju en hel del av dessa punkter bara strykas för det blir lite svårt att uppfylla dessa om jag blir gravid. Men men jag kan ju iaf hinna med en del av sakerna före.. =) En annan sak som jag vill göra är att få mera tid över till att åka och hälsa på alla vänner som jag träffar alldeles för sällan! Jag måste helt enkelt ta mig i kragen där.. 



Här får ni lite blandade bilder tagna vid lite olika roliga tillfällen

           




Kommentarer
Postat av: Theres

Oh vad kul med en till liten knodd! =) Vilken lång lista du hade... haha Själv är det Afrikaresa och sen skola till hösten som gäller.. men så är ju jag LIIITE mindre bunden utan småtting att ta hänsyn till. ;) Kram på dig!

2009-01-06 @ 12:53:41
URL: http://thedah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0