Såååå trött



Igår var det dags att jobba igen. Det blev ett pass på först 18 timmar rätt av, sen 5 timmars sömn och så upp igen för den sista morgontimmen. Så just nu kan man lugnt säga att jag känner mig en aning sliten men nu blir jag ledig en vecka igen så det blir gött! =)

En annan mysig sak som alltid är lika rolig när man jobbat är att åka och hämta Nellie och Zeke. Zeke överfaller en och skruvar på sig som en kork och man riktigt ser hur glad han är varje gång och när  man hämtar Nellie brukar det vara lite olika scenarion. Idag satt hon vid tant Annas bord, käkade banan och dansade i stolen till Smurfarna.. =) Och som alltid gav hon till ett glädjetjut när jag klev över tröskeln så även där känner man sig älskad. Men hon tycker mycket om tant Anna också, det känns aldrig jobbigt att lämna henne där då jag vet hur bra hon trivs. Däremot känns det lite jobbigt att Anna måste ställa upp så mycket så jag hoppas dom sätter lite fart och får tag på en dagisplats åt oss snart!

Världens bästa barnvakt!
Och fin i håret är hon också då hon fått klippning, färgning och slingning som lite barnvaktsbetalning.. ;-) 

* * *

Men nu har Nellie lagt sig för sin middagslur,
så nu ska jag krypa ner i ett varmt bad, bara njuta och läsa Broder Odd.
Dean Koontz, författaren över alla författare! ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0