Allvetare?



Blir så less på alla som inte har barn men som ändå tror att dom vet exakt hur det är att ha barn. Dom ska pika, påpeka och vara allmänt dryga. Senast idag fick jag en pik kastad på mig. Fick ett sms av en person som undrade varför jag inte svarat på tidigare sms. Jag svarade lite snällt att jag haft fullt upp eftersom det tar lite tid att jobba heltid, vara mamma, hundägare och husägare.

Svaret jag fick var följande: "Äh, du har det inge tuffare än någon annan."

Sa jag att jag hade det? Det var ju fan inte så jag menade! Jag unnade inte ens personen ett svar på det sms:et och inte kommer jag svara framöver heller. Det är ju inte så att vi är vänner längre i alla fall så mig kvittar det. Du kan ju komma igen när du har barn, hund och hus så får vi se om du ändrat uppfattning. Eller om du fortfarande tror att man kan släppa allt och bara sticka iväg och göra saker själv hela tiden. Vi lever inte samma sorts liv längre..



Kommentarer
Postat av: Linda N

Det var en riktigt tråkig kommentar du fick tycker jag...Stå på dig tjejen! KraaM

2009-05-12 @ 20:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0