Första sprutan


 

Har precis varit på Barnmorskemottagningen och tagit första vaccinsprutan för Svininfluensan. Det gick fort och gjorde inte speciellt ont, bara en spruta till sen så har man det överstökat. Vissa gnäller och vill inte ta den men jag måste hålla med killen jag satt och pratade med där om att det är lite själviskt. Även om man inte själv kanske blir så sjuk av influensa och liknande så finns det ju dom som blir hemskt sjuka och då är det väl bara schysst att minska spridningen av det, eller är det bara han och jag som tänker så? Jag har personer i min omgivning som ligger i riskgrupperna så för mig var det ingen tvekan om att jag skulle ta det. Skulle väl aldrig utsätta någon jag tycker om för risken att bli allvarligt sjuk, och så var det med det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0