Bort med spjälorna



Igår trillade Nellie ur sängen. Eller rättare sagt, hon klättrade upp över spjälorna och föll i golv. Hon skrämde mig en hel del med tanke på smällen som blev och själv var hon inte direkt lycklig. Så när Hans kom hem efter träningen plockade vi bort spjälsidan som är ut mot rummet och satte dit en vanlig liten kant som hon bara behöver kliva över när hon ska ur. Vi funderade hur det skulle gå att få henne och ligga kvar där till kvällen men tänkte att det är ju bättre att göra så än att hon ska hålla på och klättra, ramla och slå sig. Till vår stora förvåning var det dock inga problem! När jag la henne igår kväll fick jag bara jaga in henne tre gånger och sen låg hon lugnt kvar i sängen och kollade i sina böcker tills hon somnade. I morse när hon vaknade trodde vi att hon skulle komma springade det första hon gjorde när hon kunde ta sig ur så lätt men icke, 20 minuter fick vi vänta innan hon bemödade sig med att komma in till vårat sovrum.. :) Och nu har jag precis lagt henne för att sova middag och hon har inte ens försökt att kliva ur sängen så det verkar ju gå som smort det här! *peppar peppar*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0