Vilka skillnader



Tänk vilka skillnader det kan vara på en timlön för, i det stora hela, samma jobb. Jag jobbade på Din Assistans och hade där 110:-/h för ett jobb jag inte trivdes med. Man jobbade dygnspass och det strulade ofta med personal. Men i våras fick jag Alice och gick på föräldraledigt, bestämde mig även i samma veva för att aldrig mer återgå till dygnspass.

Hittade i somras ett jobb som timvikarie hos Frösunda, sökte och fick det med en lön på 108:-/h. Gick med på den lönen då det var en kund jag trivdes bättre med och det var bra arbetstider. Fick även jobba med jämna mellanrum under sommaren och ofta kvällar så det passade bra ihop med sambons jobb. Men tyvärr behöver dom sällan folk där nu.

I höstas flyttade dock kunden från mitt gamla jobb över till Frösunda och de började ringa stup i kvarten för att få ut en att jobba, helst hela dygn, och tillslut sa jag ifrån mig att hoppa in som vikarie hos just den kunden. Det funkade helt enkelt inte att jobba där när man har småbarn hemma.

Då var det bara att leta vidare efter fler jobb så man har något att gå tillbaka till efter föräldraledigheten. Så för ca 2 veckor sedan sökte jag ytterligare ett jobb som personlig assistent, den här gången hos A-assistans Leimir, och fick även det jobbet med en lön på 115:-/h! Det är en deltid men med humana arbetstider och en kund som var helmysig. Så nu har jag det bästa jobbet hittills och med den bästa lönen! Det är ett perfekt jobb att ha under föräldraledigheten, även efter och då kanske jag hittat ett till jobb att kombinera detta med så jag för all framtid slipper jobba dygnspass.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0