Hundvakt



För andra dagen i rad har jag hand om systers två dalmatiner. Vilket går förvånansvärt bra måste jag säga! Trodde det skulle bli allmänt kaos eller iaf någorlunda jobbigt men icke. Dom är snälla och sköter sig så bra. Och har jag tur så kommer lillasyster med glass till mig idag när hon hämtar dom och det vore ju underbart.. ;-P

Har blivit sjukskriven på 50% nu också så nu måste jag kopiera papper och skicka iväg till arbetsgivaren och Försäkringskassan. Sen får vi se om jag får nå pengar från f-kassan, men det tvivlar jag faktiskt på. Men skulle det vara så så är det inte hela världen heller. Jag klarar mig och snart går jag ändå på föräldraledigt.. =)

I övrigt så är allt bara bra. Lillbebisen växer, blir större och starkare, vilket känns då man får sina dagliga sparkar inifrån. Magen är inte speciellt stor för att vara i vecka 31 men det kanske exploderar på slutet så jag blir jättestor då.. =) Men så länge den håller sig liten är jag nöjd, det blir så mycket lättare att göra saker utan att ha en enorm mage i vägen. Nellie växer också och blir stor och självständig! Jisses vilket humör hon har ibland och helst ska allt ske på hennes villkor, och arg som tusan blir hon när hon inte får som hon vill. Men för det mesta är hon glad och mysig så då orkar man med utbrotten som kommer emellanåt. Stortrivs på dagis gör hon också, det är aldrig några problem att lämna henne och ibland vill hon inte åka med hem när man kommer för att hämta henne. Underbara fröknar har hon också så det känns aldrig jobbigt att lämna henne med dom heller. Perfekt helt enkelt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0