Mörk dag



Det här är verkligen ingen bra dag. Det är en sån här dag då man funderar för mycket på varför man lever det liv man gör. På varför jag tackade nej till min plats på Kulturama, jag hade till och med lägenhet klar om jag börjat, det enda som saknades var pengar och det kan man ju alltid fixa på ett eller annat sätt. Men nej tackade jag och istället sitter jag här i ett hus som aldrig nånsin kommer bli klart, med en schizofren hund och med två småttingar som driver mig till vansinne vissa dagar och jag kan ärligt säga att en del dagar är jag inte tillfredsställd med tillvaron. Jag vill göra så mycket annat men det finns aldrig någon tid och sällan några pengar och vissa dagar känns allt bara svart.

Men frågan är väl om jag hade haft det bättre om jag tackat ja till utbildningen? Om jag flyttat till en stad där jag då bara kände 3 personer och lämnat alla jag tycker så mycket om kvar här, hade jag mått bättre av det?

Det är frågor jag aldrig kommer få svar på..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0