Stenö-Quiz



Igår var jag på Quizen på Stenö tillsammans med mamma, Christer och Anna. Vi var inte med och tävlade utan satt och hade det trevligt och jag drack min första cider på snart ett år. Det blev en Briska med päronsmak och den var helt klart godkänd. Han som höll i quizen varvade med frågor, sång och snabbfrågor. På snabbfrågorna skulle lagen skriva ner svaret på en liten lapp och springa fram med den, först fram med rätt svar tror jag vann en tialott. Hur som helst så var det väldigt roligt att se alla springa som idioter för att ta sig fram. Bäst var när han frågade hur många kort det fanns i en kortlek, alla började springa och då lägger han till "om man tar bort alla ess och kungar" och då vände nog hälften tillbaka till lagen sina för att räkna om. :)

När omgången var över samlade han in alla papper och sen blev det en lång paus medan han rättade. När han kom tillbaka fick vi höra att det var 6 lag som låg på delad första plats, av 49 lag allt som allt, och det skulle avgöras genom karaoke. Det var nog bland det bästa på hela kvällen! Det var bara sista laget som satte låten sin och dom kunde faktiskt sjunga, medan resten haltade sig fram genom låtarna, låg helt i fel takt och inte fick med orden där de skulle vara. Men roligt var det verkligen och jublen var stora!


Jag och underbara mamma


Klart godkänd! Ska jag betygsätta så blir det 3/5


Chrille och Anna - fula minernas mästare ;)


En av snabbfrågorna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0