Svagt land



Hade inte tänkt skriva något om det här men jag gör det i alla fall. Jag kan börja med att säga att jag är neutral, jag är varken för eller emot, jag är en sån som inte bryr mig mycket i politik. Det är faktiskt bland det tråkigaste jag vet. Men jag behandlar alla mina vänner lika oberoende av hur de röstar.

Men nu till det jag skulle skriva. Alla verkar vara så förvånade (och även förbannade) över att SD fick så många röster. Själv är jag inte det minsta förvånad. Ni tror inte att det svider i folks ögon då invandrare får allt serverat på silverfat när dom kommer hit? Medan ingen gör något alls för att hjälpa de svenskar som också skulle behöva den hjälpen. De flesta av oss svenskar har det ju bra men långt ifrån alla.

Jag har träffat många invandrare, jag gillar vissa och andra inte, precis som med alla andra människor går man inte överens med alla. Träffade en hel del asylsökande när jag jobbade och det dom har att säga om Sverige är intressant. Dom tycker att vi är ett slappt land, att dom bara behöver komma hit, inte göra nånting men få allting. En man sa även att vi är ett mesigt och svagt land då det, enligt honom, inte spelade någon roll vad man gjorde här för det var ändå ingen som gjorde något åt det och det var ryktet Sverige hade i hans land. Det var bara att åka hit och få ett hem, kläder, telefoner, datorer, mat med mera och du behöver inte göra något för det, inte jobba, plugga eller anstränga dig över huvudtaget. Det spelade heller ingen roll om du begick brott för här blev man bra behandlad i fängelse också. Och har fler människor träffat personer som honom förstår jag varför folk blir irriterade och vill ha en ändring.  

Till sist tycker jag det är oerhört tråkigt att alla kallar de som röstat på SD för idioter. Jag känner många som röstade på dom och de är långt ifrån idioter, bara jävligt missnöjda.



Kommentarer
Postat av: Jon

Bra skrivet

2010-10-14 @ 20:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0