Förklara för mig



Vi har inte direkt tur med våra fordon. Förra sommaren gick motorcykeln sönder, i vintras gick Golfen sönder och förra veckan gick Saaben sönder. Så nu borde det ju enbart kunna gå uppåt, hoppas jag åtminstone! Snällt nog fick vi låna en bil av ett par vi känner, vilket gör att jag fortfarande kan ta mig till och från jobbet tack och lov. Men jag kan väl inte påstå att jag är lycklig över den bil jag får köra då det är en Volvo och jag är verkligen inte förtjust i just volvo. Speciellt inte de gamla modellerna som 745, det är bara inte jag.

Min pappa däremot tyckte att det skulle vara bra för mig att köra den. Jag vet inte exakt vad han menade med det. Att det var bra att jag skulle köra en bil som är stor som ett flaggskepp, en bil som låter mer än en traktor eller en bil som suger i sig bensin så man blir ruinerad av att köra den? Eller, det bästa av allt, en bil där hastighetsmätaren dippar från 100 till 20km/h!! Och jag kan med stor säkerhet säga att jag inte körde i närheten av 20, så det är ju lite av en chans- ning att åka då jag inte kan vara riktigt hundra på vilken hastighet jag kör i. Så berätta gärna för mig vad som är bra med att jag kör den.. ;) För jag förstår verkligen inte.

Saknar min egen pärla nåt enormt för stunden men håller tummarna hårt för att jag får tillbaka henne till veckan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0