Första officiella



Igår var Atlaz debut på en officiell hundutställning. Så halvfyra på morgonen pallrade jag mig upp ur sängen, plockade ihop det jag skulle ha med, klädde Alice och så drog hon och jag iväg och hämtade Anna som också ville med. Det blev närmare 58 mil innan vår resa var över och Alice var otroligt duktig då hon inte klagade förrän vi var några få mil hemifrån igen. För Atlaz gick det bra, han är inte van vid utställningar, han har bara varit på en enda tidigare och jag har inte hunnit träna speciellt mycket med honom då jag jobbat massor. Men han blev ändå tvåa bland juniorhanarna med följande kritik:

"Maskulin välbalanserad hane med utmärkta proportioner & päls. Maskulint välbalanserat huvud med rastypisk blick, välplacerade/ burna öron. Bra bett & tänder. Tilltalande helhet. Kraftig hals. Balanserade vinklar fram & bak. Välburen svans. Fina balanserade rörelser alla håll."







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0