O-ringen



Har faktiskt aldrig någonsin brytt mig i O-ringen, men i år kan jag ärligt erkänna att jag ogillar den!! Varenda morgon nu måste jag åka förbi hundratals cyklister som tycker att dom äger vägen plus en hel del barn som vinglar omkring över hela vägen så man blir vettskrämd. Måste ni verkligen ta upp hela vägen när ni cyklar dit ni ska? Ni tycker inte att övrig trafik ens ska kunna passera er? Man undrar ju för i morse då jag åkte låg ni 2-3 i bredd på den sida jag körde så jag och de andra i bilar fick ligga på fel sida, vilket bara det blir problem så fort vi får möte för då får vi halvt om halvt ramma er cyklisterna för att ni ens ska fundera på att flytta er. Men det som ändå slog alla rekord var att mötande cyklister också låg 2-3 i bredd och då tog ni helt plötsligt upp hela körfältet, i båda riktningarna, men inte ens då makar ni er ur vägen när bilar/bussar/lastbilar kommer utan ni trampar på och tjattrar vidare med cykelgrannen. Hade god lust att kliva ur bilen och knuffa ner er i diket! För än om ni har företräde på era jäkla cyklar kan ni väl ändå visa nån sorts respekt för resterande trafik.


Trafikvett - Jo jävlar!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0