Livet rullar på



Alice har skolats in på dagis och gått sina första dagar där, sedan blev hon sjuk och har varit hemma med pappa när jag jobbat. Men det var inga som helst problem med att skola in henne och inte heller att lämna henne efter inskolningen, hon var och är hur duktig som helst! Längtar nu bara tills jag får ha tjejerna på samma dagis så jag slipper åka världens omväg för att lämna henne på morgnarna.

Nellie har börjat på knattefotboll. Hon har gått på två "träningar" än så länge och hon tycker det är riktigt roligt. Det är mycket lek eftersom dom är så små men det är även lite fotbollssparkande. Och Nellie har en fin kick! Har inga bilder från själva knattefotbollen men kan i alla fall bjuda på en bild här hemifrån när det spelas med pappa.



Själv letar jag jobb. Blev ju "snuvad" på ett jobb så nu har jag tagit nya tag och sökt andra jobb. Var på en intervju i tisdags för ett av jobben och igår ringde dom från ett av de andra jobben så det rör på sig i alla fall. Sen får vi se om det blir något av det hela men det är ju bara att hålla tummarna.

Kom på den briljanta idén att cykla till jobbet häromdagen också, jag hade väl inget val egentligen... det var antingen cykla till och från jobbet eller åka buss in och sen gå hem på kvällen/natten. Jag valde cykeln, vilket gick jättebra in, tog inte speciellt lång tid och jag fick samtidigt motion. Det var värre när jag skulle hem däremot! Sadeln är sjukt hård så jag hade så ont i skinkorna när jag skulle hem att jag förstod ganska fort att det inte skulle gå att cykla hela vägen, vilket det heller givetvis inte gjorde. Jag cyklade kanske 2 km sen gav jag upp. Där gick jag alltså i mörkret, sent på kvällen där folk sett björn nyligen och inte en människa var ute. Skickade sms till lite kompisar för att se om någon var vaken och jag hade sådan tur att en underbar liten själ svarade. Ringde upp honom och sen pratade och skrattade vi tills jag var säkert hemma. Och du får stå för ditt ord att jag får ringa fler gånger om jag behöver hjälp med björnarna! ;)

Annars har vi mest lekt, varit till olika lekparker, gungat, varit till Buspalatset, grillat och bara haft det bra.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0