Tröttmössa



Idag är en sån här dag då det enda jag vill är att sova sova sova. Tyvärr tyckte inte resten av familjen det. Hans klev upp och stack till jobbet och jag hoppades få ligga och sova en stund till, om inte annat så få ligga och dra mig åtmin-stone... men icke! Nellie drömde något och började grina och skrika som en liten tok, för att någon tagit något av henne, och då blev Zeke orolig, som alltid, och sprang omkring och ylade och givetvis vaknade Alice då också... som om någon kunnat sova igenom det kaoset! Så upp klev vi allihopa och jag känner mig inte vaken än, vill fortfarande bara krypa ner i sängen och försvinna in i drömmarnas värld. Men men det är bara att göra det bästa av det hela, se till att få lite saker gjorda när vi ändå är hemma..lite städ och tvätt kanske..

Vad händer annars då?
Jag har hämtat ut mitt pass, öppnat London-burken och räknat innehållet (ca 1500:-), beställt europeiskt sjuk-försäkringskort, beställt ett nytt objektiv till min älskade kamera, fått en försenad födelsedagspresent beställd och den borde komma idag, kollat upp lite hundutställningar inför sommaren/hösten/vintern som vi tänkte åka på med Atlaz, sökt fler jobb, varit på en arbetsintervju, blivit kontakad av ett till jobb och samtidigt fått lite fler arbetspass där jag går som vikarie så vi får väl se var det slutar med jobb. Kommer nog hålla mig till det som känns roligast och ger mig mest. Ja så mycket mer än det har jag väl inte gjort senaste veckan. Nu ska jag kolla lite saker på Tradera så ni får alla ha en riktigt bra dag och till sist avslutar jag med att facebook är en jäkla bra sida vissa dagar!


Såhär roligt skulle man ha det varje dag! :)
Foto: Jon-Erik Larsson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0