...you and me...


Jag

Vad händer här då? Hela det här året har varit en jäkla berg-och dalbana men det börjar lugna ner sig nu och bli mera normalt igen. Mycket därför jag inte uppdaterat så ofta här heller, fanns massor jag ville skriva men också en hel del jag inte borde skriva så därför lät jag bli att skriva helt och hållet. Men eftersom en vän kände sig vilsen utan min blogg så tänkte jag ge mig på ett försök igen. Men just för stunden händer det inte allt för mycket här, jag jobbar på, pysslar med de små brudarna och umgås med dom allra bästa. Har även hunnit med att vara på fotoutställning, haft långväga besök, varit på kurs och även middag med jobbet i Hudiksvall, träffat en hare och jagat getingar.








Nellie och Alice

Flickorna växer och blir stora och testar oss på alla de sätt och vis som de kan komma på. Speciellt Nellie, Alice är inte riktigt lika envis och hittar inte på sattyg på samma sätt som storasyster. Nya dagiset är färdigbyggt och där flyttade dom in för några veckor sedan, det är kanonfint och lär vara ett av få dagis med sådan härlig utsikt. Havet, en båthamn, några öar och horisonten rätt ut, underbart! I övrigt är det mest lek och stoj som gäller för dessa små med allt vad det innebär. Lekplatser, Buspalatset, kompisar, promenader, cykling, bygga kojor, brottas och bara roa sig i sina rum är vad som står högst på listan.



 



 




Sambon
Hans har äntligen fått skjuta sin första älg! Efter 5-6 års älgjakt var det dags och då nöjde han sig inte med någon liten utan en stor tjur. Så nu pryder ett älghorn med 21 taggar ena väggen i vardagsrummet. Jaktsuget stillades dock inte det minsta utan snarare ökade efter detta så han smiter iväg lite nu och då för att jaga.

Och just nu befinner han sig i Oslo då han börjat jobba som elektriker där. Till en början blir han borta mån-tors och hemma helgerna så får vi se vad det blir för tider senare. Pengar kommer det bli iaf!




Vänner

Var ska jag börja här? Har så många otroligt fina vänner! Kan ta ett bra exempel på Nasse som sätter sig och kör från Umeå, dvs närmare 40 mil enkel resa, bara för att jag saknar honom. Och sedan stannade i flera dagar och hjälpte mig med barn och allt när jag var sjuk. Du är bara för go och jag älskar det faktum att du fortfarande finns kvar efter alla dessa år ♥ Sen har vi Petra, vad ska vi säga om dig? Du är jag, jag är du, finns inget vi inte kan säga till varandra och vi förstår varandra på ett plan som troligen ingen annan gör...du är min själsfrände ♥ Sen har vi Malin, Tezz, Jerry, Anna, Anders, Jocke och Jonsson som på sina egna speciella vis funnits där för mig och jag älskar er alla!


 



Övrigt

Och sist men inte minst har troll från förr dykt upp. En person som jag inte vill ha någon som helst kontakt med men som inte gärna vill ge sig. Och det är ju inte som att jag bara givit dig en hint om att jag inte vill prata med dig för det kan ju missförstås utan jag har verkligen ordagrant talat om för dig att du ska sluta höra av dig. Det har dock varit lugnt ett tag nu så *peppar peppar* kanske att du äntligen tagit det till dig. Vad gäller det andra trollet kan jag bara säga att det var otroligt roligt att se dig igen!! :) Önskar vi kunde ses oftare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0