Lugnaste vabdagen någonsin



....eller?? Nja knappast! Tanken var att Nellie skulle gått på dagis som vanligt så Alice fick vila ordentligt men så blev inte fallet. Hon ville prompt vara hemma när Alice skulle vara det så så fick det bli. Det var dock jäkligt lugnt de första timmarna, vi åt frukost och de lekte lugnt i sina rum så jag passade på att börja röja ur bastun som var fullproppad med saker. Hann inte göra allt för mycket där innan jag fick byta aktivitet till att leka frisör, Nellie ropade nämligen uppifrån sitt rum att hon klippt håret för hon ville inte ha det i ögonen. Jag sprang upp och mycket riktigt, halva luggen var väck! Hon hade hittat sin lilla barnsax, hållt huvudet över en frisbee för att fånga upp håret och sen hade hon klippt, en hel del kan tilläggas. Så jag fick ta med henne ner och försöka rätta till luggen så gott det gick, vilket gick bra men den är fruktansvärt kort nu. Nellie är nöjd, hon tycker att hon är jättefin och är glad över att håret inte når ner till hennes ögon. Jag däremot tycker att hon ser himla lustig ut :)

När vi väl var klara med att leka frisör ville tjejerna ha hjälp med att bygga upp en koja i hallen mellan deras rum. Vi drog fram madrasser och byggde en riktigt stor fin koja som fortfarande står kvar, jag fick absolut inte ta bort den under natten medans dom sover så jag får nu krypa in i båda rummen för att kunna kolla till dom. Efter kojbygget var det dags för lunch och sen sov Alice middag i nån timme medan jag och Nellie vilade i soffan framför tv och dator. Efter middagsluren blev det mera lek i kojan och städning av tjejernas rum, som ser ut som två bombnedslag efter en dag som denna, och sen kom syrran förbi efter jobbet så jag kunde svänga iväg en snabbis för att handla hem lite som behövdes här hemma. Till sist var det bara kvällsproceduren med mat, tvättning, pyjamas och sängläggning kvar, vilket gick som på räls och dom somnade sött inom en kvart båda två.

Men imorgon blir det minsann dagis för Nellie så Alice får en chans att vila upp sig. För än hur roligt hon haft under dagen så syns det vad trött hon blir och då blir hon ledsen och grinig. Och med Nellie leks det sällan lugnt, det är mycket stoj och stim och liv och rörelse och det gör inte Alice mindre trött. Hoppas bara att Nellie är mera med på noterna vad det gäller att åka till dagis imorgon bitti, men det återstå att se.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0