Underbara helg



Helgen som var var en sådan där riktigt härlig helg. På fredagen gjorde vi de få "måsten" som fanns att göra denna helg och sen var man fri. Klockan två på fredagen var vi på utvecklingssamtal på förskolan om våra småtjejer. Det vi fick veta, och som vi redan visste, var att dom var väldigt duktiga, speciellt på att prata, och att dom har stora ordförråd. Alice var beskriven som en nyfiken och positiv tjej men som kunde bli tjurig om hon inte fick som hon ville. Det viktigaste på hela dagen var frukosten, fick hon inte sin gröt direkt på morgonen blev hon hysterisk. Allt som sades om henne var inga nyheter för oss. Nellie var heller inga överraskningar, hon var för det mesta glad, pratsam, älskade att vara ute och lekte mest med två jämnåriga tjejer. När det blev för lugnt runt omkring ville hon gärna trigga igång de övriga barnen och det blev ofta konflikter om det var för många barn som lekte tillsammans på liten yta, hon behövde utrymmet. Allt det visste vi också redan, MEN det vi inte visste var att om fröknarna frågar Nellie vad hon är bra på så svarar hon: Att spela bandy och äta gröt. Hahaha! För det första äter hon bara en sorts gröt och inte speciellt ofta. Och för det andra, mig veterligen har hon aldrig någonsin spelat bandy, sett en bandymatch eller ens fått någon beskrivning om vad bandy är. Men det spelade visst ingen roll för det är vad hon är bra på! :)

Resten av helgen spenderades med vänner. På lördag hade vi korvgrillning och sedan lek med Micke och Lex tills barnen var helt slut. Riktigt gott var det med grillad korv och roligt hade vi med de små, än om Alice var otroligt blyg för Micke som vanligt men det gick i alla fall över efter ett tag och då vågade hon sig fram och busa med honom också. Efter att grabbarna hade åkt hem hade vi bara mys resten av kvällen tills flickorna hoppade i säng. Sedan käkade jag och Hans sen kvällstacos och kollade på filmer och serier tills vi somnade.

På söndagen var det lite finare väder än på lördagen så den dagen spenderades till stor del utomhus. Vi myste i solen, krattade, plockade ihop lite saker och bara hade det gött. Mitt på dan kom Maja och Pelle och hälsade på och då blev det fika och massor av skratt i solen. Och Pelle, om du läser det här, Majas skämt är det inte bara jag som skrattar åt! "Det var inte djupt där inte" är klockren! ;) Efter fikat åkte jag och Maja och handlade och så blev det chiligryta till mat innan de skulle dra vidare mot Hudik och Hans tillbaka till Oslo för en dryg veckas jobb denna gång. Så nu är vi gräsänkor fram emot tisdag, än så länge går det bra och det kommer det nog fortsätta göra. Jag jobbade igår och lillmoster Amanda ställde upp som barnvakt på kvällen, guld värt, resten av veckan har jag bara kortpass samt ett personalmöte och till helgen är jag ledig. Och som det ser ut nu blir jag inte direkt ensam då heller då det vankas filmkväll på fredag, lek med Petra, Loke och flickorna på lördag och sedan grillning med ett gäng vänner på lördag kväll. Ser fram emot helgen och att få omges av mina goa vänner ♥

Oj oj, höll på att glömma! Har ju även varit och hälsat på nytillskottet i familjen - lilla Jenzen! Tant Annas nya älskling


 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0