Ibland klickar allt och ibland inget



Den här helgen klickade allt till en början men det blev ett mindre bra slut nu på kvällen. Jag fick "ledigt" från småbrudarna och drog till en av de bästa tjejer jag känner i Upplands Väsby och där hade jag det jättetrevligt i ett drygt dygn och kunde hjälpa henne med skjuts så hon slapp släpa allt på tåg/buss då hon skulle iväg på en bröllopsfest en sväng. Alltid roligt när man kan hjälpa en vän och vi var nog båda impade över hur bra jag lyckades hitta utanför Sthlm. Hon lotsade mig dit hon skulle men sen tog jag mig därifrån själv och hittade senare tillbaka igen alldeles själv och DET var oväntat, haha! Men det var en mysig helg tillsammans med Linda och sötaste lilla Vilmer, vilken goding! Han brydde sig inte ett dugg i att jag var en ny person för honom utan han ville att jag skulle hjälpa honom med diverse saker, vi lekte kurragömma under täcket och pysslade med bilar. Tidigare idag tog vi en promenad i det underbara vädret och satt sedan och lapade sol i en lekpark så det var en riktigt skön dag. Sedan var det bara att styra kosan hem mot gråare och kyligare väder..

 


Kvällen nu däremot blev lite kaosartad. När jag kom hem drog Hans nästan direkt till Norge. Sen kom Petra hit och umgicks med mig och tjejerna och vi plockade fram kvällsfika och åt det men sen var det slut på "lugnet". När flickorna var klara gick dom in på toa för att tvätta sig medan vi dukade av. Sen ska Petra på toa men det är låst, vi säger åt Nellie att öppna och hör i samma veva hur Alica ramlar och slår sig. Alice skriker och grinar och vi har ingen aning om hur mycket hon slagit sig, jag blir lite smått förstörd över att inte få upp dörren. Ropar åt Nellie igen att öppna dörren men då börjar hon också grina och ropar att hon kan inte. Jag tänker dunka på dörren för att få henne att komma dit så hon kan öppna men missbedömmer det hela och slår näven och armen rätt igenom en av glasrutorna i badrumsdörren. Glaset regnar över hela badrummet och hallen. Vi får ut barn från badrummet och hundar från hallen och sen var det bara att sopa och dammsuga glas och sedan börja skära bort återstående glas från dörren och medan vi gör det flyger det iväg en flisa och träffar mig rätt i ögat. Så inte nog med att jag fick skärsår över hela armen, dock bara ytliga, så fick jag glas i ögat också! Som tur var fick jag ur det fort, är det något jag är rädd om så är det ögonen. Kan ju inte påstå att det blir tråkigt här i alla fall och stort tack till dig Petra för att du hjälpte mig med allt, du är helt enkelt för snäll ibland ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0