Bort med energibanditer



Det finns människor i ens liv som ger en energi, vissa ger en massor dessutom, och sen finns det dom som tar den. Det finns flera olika varianter av båda sorterna men jag tror alla håller med om att de som ger är de bästa. Dom som uppmuntrar och uppskattar en. Dom som puschar en att göra det man vill. Dom som ger en ett leende, en kram, ett sms eller ett telefonsamtal när man som mest behöver det. Dom som bara finns där och som man alltid kan luta sig mot. Dom man kan säga vad som helst till utan att dom dömer en. Dom man kan prata i timmar med och ändå vilja fortsätta i flera timmar till. Dom som helt enkelt älskar en för den man är.

Sen finns det dom som drar energin ur en så man har lust att lägga sig under täcket och inte kliva upp nåt mer. Dom som säger en sak men menar en annan. Dom som får en att tro att man är något speciellt för att sedan få veta motsatsen. Dom som ljuger och manipulerar. Dom som är trevliga mot en så länge man är med men så fort man vänder ryggen till snackas det skit. Dom som utnyttjar en. Dom som inte vågar stå för vad dom tycker utan gömmer sig bakom andra. Dom som lurar en. Dom som bara tar en för given.

Flera av sorterna har vi alla i vårat liv vare sig man vill eller inte. Ofta är det svårt att veta vilka de energikrävande personerna är och ännu svårare att göra sig av med dessa. Men jag har kommit fram till att jag har så många otroligt bra personer i min närhet som lyfter upp mig på alla sätt och vis att jag orkar helt enkelt inte ha med nå energitjuvar att göra. Tyvärr kommer jag inte lyckas göra mig av med alla då vissa har med viktiga delar av mitt liv att göra men de som går att saka kommer jag inte hålla på att krusa för längre. Om jag inte duger som jag är så kan det vara. Ni behöver inte gilla mig och jag behöver inte gilla er. Men jag kommer alltid förvånas över vuxna människor, tyvärr oftast kvinnor verkar det som, som inte kan säga direkt till en vad dom tycker utan måste snacka bakom ryggen. Ett tips, det finns alltid och då menar jag ALLTID någon som hör och som är bättre än er och vågar berätta det vidare. Det är riktiga vänner och dessa har jag många av ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0