Skulle skämmas om jag jobbade på FK


 
Morgonen började med att, efter ha lämnat tjejerna på dagis, sitta i telefonkö till Försäkringskassan. Hamnade inte jättelångt bak i kön, skulle ta cirka 5 minuter innan jag kom fram vilket snarare blev 25, och när jag väl kommer fram får jag inte svar på någonting i alla fall. Jag har nu i en veckas tid försökt signera på min sida för att få ut föräldrapenning men det enda som händer är att jag får upp samma felmeddelande gång på gång så nu ringde jag in. Damen jag pratade med var kort och kall och hon var minsann ingen tekniker så hon kunde inte hjälpa mig med det och hänvisade mig till ett formulär på deras sida där jag kunde skicka till teknikerna. Sagt och gjort, skickade till dom och beskrev problemet och allt jag gjort för att försöka lösa det plus att jag testat olika bankid, webbläsare, datorer, operativsystem osv osv. Vad får jag tillbaka? Jo ett mail som i princip dumförklarar mig där de ber mig att testa allt det jag redan testat!!! Om det ändå inte fungerade så skulle jag svara på några frågor och skicka tillbaka. Det är nu gjort så jag hoppas de verkligen anstränger sig denna gång men tillåt mig tvivla.
 
Nästa sak är att de räknade om min SGI så den blev högre än den var tidigare, vilket resulterade i att jag skulle få en extrautbetalning. Detta var klart i början/mitten på januari och jag skulle få pengarna ganska snart. De har ännu inte kommit. Jag ringde in i mitten på februari och undrade var pengarna tagit vägen, där påstår de att de redan är utbetalda. Må hända att de är men jag har inte fått dom. Hon jag pratade med skickade vidare till handläggaren som hade gjort utbetalningen och hon ringde upp dagen efter. Hon hade då sett att det var ett tekniskt fel så pengarna kom inte iväg och nu hade hon skickat det vidare till teknikerna så det skulle inte dröja länge. En vecka gick och ännu inga pengar så jag ringde igen och hon skickade ännu en gång till teknikerna. Nu har det gått en vecka till och inga pengar i sikte. Hörde mig för idag igen och fick svaret att de kunde inte göra något, det var bara att vänta. Okey, visst jag väntar. Det är ju inte så att jag behöver pengarna till...ja mat kanske?! 
 
Och om man nu under två månaders tid inte kan få ut en enkel utbetalning så kanske man kan skicka en utbetalningsavi? Men nejdå, står det elektroniska stilla så står hela jäkla stället stilla. Försäkringskassan i ett nötskal helt enkelt.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0