Vi se det snöar...



Vi vaknade till vinter idag. Vilket jag redan visste eftersom det började snöa innan jag la mig igår kväll och dom hade lovat snö hela natten och hela dagen idag, och än så länge verkar det stämma.. Så det blev till att bylsa på Nellie mycket kläder här på morgonen och sen ut för att sopa av bilen. Efter att vi fått bilen relativt fri från snö så for vi iväg till dagis, lite slirigt och spårigt men ingen större fara. När jag kom hem igen så fick jag däremot inte upp bilen för mer än en tredjedel av backen så nu får den stå där nere och skämmas.. *haha* Hade inga förhoppningar från början av att ta mig upp heller då det är två decimeter nysnö och backen är jäkligt brant. Så det jäkliga nu är väl att vi har en snöslunga men jag har ingen som helst aning om hur man kör den!! Livets ironi!




I helgen var vi i Ramsjö en sväng så Hans fick knalla ut i skogen och sedan var det en del el som han skulle fixa åt sina föräldrar.  Elen fick han ordning på men i skogen såg dom inte ett enda djur. Fick även smaka på hare för första gången, åtminstone är det första gången som jag kan komma ihåg, och det var ju inget fel på det. Med potatis, sås och gele så var det riktigt smarrigt! =)






Igår kväll hade vi klippstudio här hemma.
Det var inte det lättaste men såhär blev slutresultatet. =)




Kommentarer
Postat av: erika

Usch stackare! Inge roligt att pulsa runt så där! Hoppas brorsan drar igång slungan :-)

ha d gött

2009-12-16 @ 22:29:18
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: Kerstin

Sv: Näe det är ingen höjdare men vi hade tur så Sören kom med traktorn och skottade av hela backen och gården och dan efter kom han med grus till backen så då blev det bra. =) Men det har ju fortsatt snöa så Hans får nog slunga på sen iaf..

2009-12-17 @ 12:33:55
URL: http://kersans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0