You stood by me



Oh tonight,
You arrested my mind
When you came to my defense
With a knife
In the shape of your mouth
In the form of your body
With the wrath of a god
Oh, you stood by me
Belief

I'm gonna yell it from the rooftops
I'll wear a sign on my chest
That's the least I can do
It's the least I can do

Tonight
You arrested my mind
When you came to my defense
With a knife
In the shape of your mouth
In the form of your body
With the wrath of a god
Oh, you stood by me

♦  ♦  ♦

Jag saknar känslan. Känslan av att alltid vara försvarad, trodd och uppbackad. När dom som skulle vara på min sida inte var det så fanns du där och stöttade, peppade och beskyddade. Det spelade ingen roll vad jag berättade för dig så lyssnade du alltid klart först innan du avbröt, blev irriterad eller gick in i försvarsställning. Medan andra fick mig att känna att det alltid var jag som gjorde, tyckte och tänkte fel så hade jag en fristad hos dig där jag sa vad jag tyckte och inte direkt blev påhoppad för det. Många gånger höll du även med mig och det saknar jag. När jag behövde gråta, skrika, skratta eller bara vara tyst så fanns du. Det finns saker jag så gärna skulle vilja prata av mig om men som till och med låter knäppa i mitt eget huvud så jag håller tyst och stänger det inne. Vet inte vem jag ens skulle kunna säga vissa saker till och du finns ju inte längre kvar. Och i ärlighetens namn så saknar jag inte dig som person utan bara känslan du kunde ge mig.



Kommentarer
Postat av: C

Skrev en kommentar, raderade och skrev igen.. Men skriver istället bara detta - Du är saknad, känslan av att ha en väldigt nära vän, som aldrig dömde mig, som jag kunde tala om allt för..

2009-11-04 @ 20:31:35
Postat av: Kerstin

Sv: Vet inte om du är den jag egentligen skrev om för bokstaven C stämmer inte. Men jag kan ju istället fråga detta, vill du avslöja om du är kille eller tjej?

2009-11-05 @ 10:28:54
URL: http://kersans.blogg.se/
Postat av: C

C är ej mitt namn, bara en bokstav som var början på 2 en gång i tiden. Vet ej heller om ett avslöjande om mitt kön spelar någon roll.. för mycket som hänt.. men en märklig sak är, eller kanske inte så märklig egentligen, är att våra liv ser rätt lika ut.. men de gjorde de i det förgångna också.. och en till sak är ju att jag saknar känslan, och vänskapen i sig, men kanske inte alltid dig. U are a bitch and U know it :D

2009-11-05 @ 19:51:56
Postat av: Kerstin

Sv: Jo nog vet jag att jag varit en bitch många gånger. Men jag vet också att den jag skrev om här inte har ett liv som ens i närheten liknar mitt..

2009-11-05 @ 21:33:26
URL: http://kersans.blogg.se/
Postat av: C

Visste att det inte var jag, ett antagande som var rätt, men kände ändå för att skriva. Följer din blogg då och nu, och ser att du har det bra.. det är väl det som betyder något här i livet, trots allt.

2009-11-06 @ 20:10:56
Postat av: Kerstin

Sv: Ja jag har det för det mesta väldigt bra och det känns kanon och du har rätt i att det är det som betyder något.

2009-11-07 @ 17:59:59
URL: http://kersans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0