Våra små



Igår ringde dom mig från dagis för första gången och meddelade att Nellie hade feber och var dålig i magen. Jag skyndade mig dit och hämtade henne och hon såg inte pigg ut när jag kom, blek och inte alls så glad som hon brukar vara. Så plockade ihop hennes grejer och åkte hem för att vila. Hon fick panodil mot febern, lite avslagen cola för magen och sen tryckte hon i sig två hela tekakor för hon hade inte ätit något på dagis. Magen rättade till sig rätt fort men febern hänger sig kvar så hon blir hemma resten av veckan också. Hon är inte så pigg som hon brukar och sov enormt länge när hon sov middag idag. Men i övrigt är hon glad och go iaf.. =)

Och vad det gäller vår nya lilla bebis så var jag på koll hos barnmorskan igår och det ser bara bra ut där med.. =) Så just nu kan inte tiden gå tillräckligt fort till april så vi får träffa den lilla krabaten! ;-)



Kommentarer
Postat av: erika

Lilla vännen! Brorsan berättade igår att hon var sjukis...stackarn! Det är så hemskt när de är sjuka! Hoppas hon får bli frisk fort!



Jag förstår att ni vill att tiden ska går fort fram till april :-) det är en spännande tid ni har framför er!



Ha en bra dag & krama om sjuklingen från oss

2009-11-12 @ 10:24:10
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: Farmor

Hoppas att febern släpper snart så hon blir piggare inte roligt när barn är sjuka, vi kanske träffas den 21.

2009-11-12 @ 11:24:07
Postat av: Kerstin

Sv: Vi hoppas också att hon blir frisk snart och det ser ut att gå åt rätt håll iaf. Och ni är alla välkomna den 21, då finns det bullar och kakor uppdukat.. =)

2009-11-12 @ 14:21:52
URL: http://kersans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0